Forum Newcastle
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  KalendarzKalendarz  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Polskie przysmaki
w Newcastle
Czytaj całość...
Polska fryzjerka
w Gateshead
Czytaj całość...

Poprzedni temat :: Następny temat
Praca w uk a lata pracy do polskiej emerytury!!
Autor Wiadomość
mala000
Początkujący na forum

Posty: 11
Skąd: Newcastle
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 13:28   Praca w uk a lata pracy do polskiej emerytury!!

Czy ktoś z was wie jak długo trzeba pracować w uk, aby przepracowane lata liczyły się po polskiej emerytury po powrocie do kraju. Czy każdy rok przepracowany w uk, jest zaliczony jako rok pracy jeśli wrócimy do Polski?
Dzięki za wszelkie info
 
 
nemec
* Weteran Forum *


Posty: 481
Skąd: M'boro
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 13:55   Re: Praca w uk a lata pracy do polskiej emerytury!!

mala000 napisał/a:
Czy ktoś z was wie jak długo trzeba pracować w uk, aby przepracowane lata liczyły się po polskiej emerytury po powrocie do kraju. Czy każdy rok przepracowany w uk, jest zaliczony jako rok pracy jeśli wrócimy do Polski?
Dzięki za wszelkie info



Kazdy rok w UK przepracowany i oplacany NIN jest wliczany do lat pracy.

Po 5 latach przepracowanych w UK pobierasz za ten okres emeryture angielska.
Tylko nie licz na ogromne pieniadze bo po przepracowaniu 40 lat i oplacaniu tylko NIN emerytury przecietny anglik dostaje ok. 100F tygodniowo chyba ze we wlasnym zakresie odprowadzasz skladki emerytalne w zakladzie pracy albo banku.
 
 
 
madziusiek21
* Weteran Forum *

Posty: 537
Skąd: Newcastle upon Tyne
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 15:35   

100f tygodniowo to na polskie niejest az taka tragedia heh
 
 
ande
* Weteran Forum *

Posty: 370
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 16:20   

Ale po przepracowaniu 40 lat jest 100, czyli po pięciu, proporcjonalnie jakies 12.50...
 
 
perfecta1
Bywalec Forum

Posty: 124
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 20:34   

na pewno 100 f tygodniowo? Bo mi się obiło o uszy że to koło 280 f miesięcznie- tylko państwowa emerytura w wieku 65 lat...
 
 
mala000
Początkujący na forum

Posty: 11
Skąd: Newcastle
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 20:54   Praca w uk a lata pracy do polskiej emerytury!!

Ok. Nie chodzi mi tu o kase. NIe licze na angielską emeryturę. Chciałam tylko wiedzieć czy te lata nie są stracone i liczą się do polskiej emerytury.
Dzięki za info
 
 
ande
* Weteran Forum *

Posty: 370
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 21:36   

Licza sie, ale oczywiscie jako okres nieskladkowy...
 
 
perfecta1
Bywalec Forum

Posty: 124
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 21:57   

oj nie wydaje mi się żeby one były nieskładkowe.... Zresztą, gdzieś słyszałam że można przewalutować pieniądze wpłacane na tą emeryturę do poslkeigo ZUS-u. Może ktoś inny zweryfikuje moje informacje....
 
 
matthew
* Weteran Forum *

Posty: 437
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 22:11   Re: Praca w uk a lata pracy do polskiej emerytury!!

nemec napisał/a:
mala000 napisał/a:
Czy ktoś z was wie jak długo trzeba pracować w uk, aby przepracowane lata liczyły się po polskiej emerytury po powrocie do kraju. Czy każdy rok przepracowany w uk, jest zaliczony jako rok pracy jeśli wrócimy do Polski?
Dzięki za wszelkie info



Kazdy rok w UK przepracowany i oplacany NIN jest wliczany do lat pracy.

Po 5 latach przepracowanych w UK pobierasz za ten okres emeryture angielska.
Tylko nie licz na ogromne pieniadze bo po przepracowaniu 40 lat i oplacaniu tylko NIN emerytury przecietny anglik dostaje ok. 100F tygodniowo chyba ze we wlasnym zakresie odprowadzasz skladki emerytalne w zakladzie pracy albo banku.


100 funtow to juz chyba z dodatkiem prywatnym ;-)

Panstwowa emerytura to drobne, kilkadziesiat funtow tygodniowo. Wszyscy oszczedzaja sami.

W polsce emerytura jest wyzsza, za to w UK masz duzo rzeczy za darmo (mieszkanie, prad, wode itp. + znizki jako emeryt).
 
 
ande
* Weteran Forum *

Posty: 370
Wysłany: Wto 18 Lis, 2008 22:49   

perfecta1 napisał/a:
oj nie wydaje mi się żeby one były nieskładkowe.... Zresztą, gdzieś słyszałam że można przewalutować pieniądze wpłacane na tą emeryturę do poslkeigo ZUS-u. Może ktoś inny zweryfikuje moje informacje....

Jesli chodzi o fundusz emerytalny, to jak najbardziej, mozna je sobie przelac do innego funduszu, natomiast nie jestem pewna jesli chodzi o te emeryture panstwowa. Moj kuzyn pracowal w Holandii i zaliczyli mu to jako okres nieskladkowy, a nie placil zadnego funduszu prywatnego. Moze ktos ma glebsza i potwierdzona wiedze na ten temat?
 
 
bikemario
Bywalec Forum

Posty: 178
Skąd: Newcastle
Wysłany: Sro 19 Lis, 2008 20:33   

Odpowiedz na wasze pytania i watpliwosci co do emerytury w Polsce za lata przepracowane w krajach Uni Europejskiej otrzymalem z pierwszej ręki czyli z Wydziału Rent i Emerytur Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Polsce.

Sprawa jest prosta.
Dni , miesiące i lata przepracowane w krajach Uni Europejskiej są wliczane do emerytury o jaką będziemy się starać w Polsce, ale jako lata nieskładkowe, co w praktyce, jak każdy z was pewnie wie, oznacza że nie będziemy mieli z tego żadnych korzyści finansowych. Czas ten będzie wliczony tylko do lat pracy wymaganych do ubiegania sie o emeryturę.

Jak w praktyce bedzie wygladać składanie wniosku?
Dostaniemy do wypełnienienia standardowy wniosek o emeryturę z tym,że będziemy musieli dołączyc dowód na to że przepracowaliśmy dany czas w innym kraju w postaci payslipów i kontraktu od pracodawcy.
Warto też poprosic pracodawce po zakonczonym okresie pracy aby wystawił pismo na zwykłej kartce A4 potwierdzające dokładny okres naszej pracy z uwzględnieniem każdego dnia.
Warto mieć potwierdzenie kazdego dnia bo w momencie starania sie o emeryturę każdy pojedynczy dzień jest na wagę złota, ponieważ w podeszłym wieku trudno jest sobie dorobić parę dni i wtedy jest ból.
Następnie ZUS kieruje wniosek do danego kraju w którym pracowalismy o potwierdzenie czy rzeczywiście taka osoba pracowała w danej firmie i czy okres się zgadza.
Zycie jednak bywa okrutne i czasami po latach wiele informacji potrafi zaginąć dlatego lepiej mieć własny dowód na to gdzie i ile pracowalismy.
Jeżeli ktoś postanowił już nigdy w życiu nie wracać do kraju to nie musi sie tym za bardzo przejmować, natomiast jezeli ktos planuje powrot do kraju to proponuje zatroszczyc sie o swoja przyszlość w postaci kilku kawałków papieru , bo czas leci szybko i byc moze trzeba sie będzie ukłonić przed panią Krysią z ZUS'u z prośbą o wniosek :D

Na koniec życzę wszystkim dożycia w zdrowiu lat emerytalnych :lol:
 
 
Vodun
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Lis, 2008 19:19   

a mam pytanie czy to dziala na odwrót? Czy lata przepracowane w kraju liczą mi się tutaj?
 
 
ciufek
Rozkręca się


Posty: 50
Skąd: Consett
Wysłany: Czw 20 Lis, 2008 23:30   

Może to: http://www.mojawyspa.co.u...odowa-emerytura troszkę wszystkim wyjaśni
 
 
jawik
* Weteran Forum *


Posty: 1107
Skąd: z kurnika
Wysłany: Czw 08 Sty, 2009 20:21   

Kochani
Dostałem list z HM Revenue. Jeśli dobrze go zrozumiałem to proponują mi dopłacenie kwoty lekko ponad 300 funiów, gdyż mam lukę w roku podatkowym 2006/07 w zamian skróci mi się okres oczekiwania na emeryturę z 44 do 30 lat. Czy ktoś miał już taką sytuację?
 
 
Vodun
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sty, 2009 02:32   

tez to dostalem i nie z 44 lat tylko ten rok bedzie ci sie liczyc do tych 30lat. Ja zaplacilem nie duza kasa a rok zawsze do przodu
 
 
Odpowiedz do tematu

Tagi tematu: do, emerytury, lata, polskiej, praca, pracy, uk

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku









Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group • Statystyki wizyt