kontynuowanie studiow w Anglii

Pn 19 lut, 2007 14:38

Witam wszystkich!!

Mam dosc skomplikowane wielowarstwowe pytanie/problem, moze zaczne nakreslenia sytuacji wyjsciowej:

Skonczylem technikum w Polsce, zdalem maturke, wyjechalem na studia w Niemczech, poduczylem sie tam jezyka, znalazlem roboty dorywcze, udalem egzaminy jezykowe - maturke mialem b.dobra wiec sie dostalem na Liberystyke (jako kierunek glowny, konczaca sie magisterka), plus Politologie i Mikroekonomie (jako kierunki poboczne, nostryfikowane w Polsce jako specjalizacje pozakierunkowe). Niestety z powodu recesji, ograniczenia rynku pracy w Niemczech, wprowadzenia oplat za studia i przede wszystkim braku pracy w zawodzie (jestem fotografem, mam male studio fot., ale pracowalem tez jako informatyk - HTML, PHP, JAVA i barman/kelner), po 3 latach w Niemczech i 4 semestrach Hiszpana, po 2 z Ekoniomii i Politologii chce wyniesc sie do jakiegos normalniejszego kraju (znowu!!), zalatwiam dziekanke w Mainz (tu studiuje) i zjezdzam do siostry do Ncastle. Angielski znalem na poziomie AE, chwilowo jest na poziomie komunikatywnym, gramatycznie poprawnym, ale bez finezji - kwestia odswiezenia i czytania/pisania po angielsku. Uwaga - wreszcie pytania:

Czy mozliwa jest kontynuacja studiow w Ncastle? (przeniesienie z Polski do Anglii, z Niemiec powinno byc analogicznie)
Jaki egzamin jezykowy trzeba miec? (wiem, banalne pytanie, ale wazne)
Jak wygladaja studia part-time? (w przypadku nie zalatwienia stypendium/kredytu trzeba sie jakos utrzymac)
* Czy Angielki sa rownie brzydkie co Niemki?
* Czy oplaca sie przyjechac autem do UK?
* Czy osoby ze sklonnosciami depresyjnymi wytrzymaja na wyspach dluzej niz kilka miesiecy, sluchajac Coldplay itp.?

To tyle, na temat i nie na temat, pytania z *gwiazdka sa nieobowiazkowe.
Chetnie nawiaze kontakt z osobami studiujacymi w Ncastle, w celu wymiany informacji, jeszcze chetniej ze studentkami w celu wymiany doswiadczen;)

z gory dzieki za info i wszelka pomoc,