Milion pytań od świeżaka!

Życie codzienne w North East i UK - Newcastle, Sunderland, Darlington, Middlesbrough, Gateshead, Consett...

Śr 15 kwi, 2015 16:23

Jeżeli piszę w złym wątku proszę o przeniesienie.

Witam! W najbliższym czasie wraz z przyszłą żoną wybieramy się do Anglii a dokładnie do Newcastle - 7 maja.


Jestem absolwentem technikum logistycznego wraz ze zdanym egzaminem zawodowym, żona ma skończone technikum odzieżowe. Jesteśmy ambitnymi ludźmi szukający wyzwań którzy chętnie podejmą pracę.

Stąd moje pytania:

1. Trasa do newcastle - chciałem lecieć z Polski do Doncaste'ru gdzie pózniej autobusem udać się na stacje (pociąg) a tam do mojego celu. Z tego co sprawdzałem jest to możliwe, ale czy na pewno? Jakie są ceny biletów autobusowych?

2. Wynajęcie domu/mieszkania - z tego co czytałem i sprawdzałem na miejscu będę o godzinie 23-24. Będzie pewnie problem z pobytem/nocką. Czy ludzie którzy wynajmują mieszkania "landorzy?" mogą się pisać na tak późną godzinę przybycia? W końcu pieniądz to pieniądz, nie stracą a zarobią ; ).

3. Praca - temat ciężki.. jak z dostępnością w tym regionie? Mój znajomy pracuje na myjny, dostał sie z "marszu" - ciężko w to uwierzyć... Jak to naprawdę wygląda?

4. Praca dla par - czytałem trochę, jak to wygląda? Płacone jest na łebka (tzn, ja X F i kobieta X F)? Czy za pracę grupową (suma).

5. Numer NIN - czy do pracy jest to tak potrzebne? Znajomy mówił mi że na początku pracował bez, jest to możliwe?

6. I ostatnie - uh.. tak wiem, w końcu :D! Jak z kontem w banku? Czy może być to konto w polskim banku, czy musi być to bank Angielski?

Z góry dziękuje za odpowiedzi, na pewno kiedyś się odwdzięczę!

Jeżeli te pytania padły na forum bądź można je wyczytać, to przepraszam ale nic nie znalazłem.

Pozdrawiam serdecznie!
Patryk

Dervish
Początkujący na forum

  • Posty: 9
  • Dołączył(a): Śr 15 kwi, 2015 16:09

Śr 15 kwi, 2015 19:02