Prawo jazdy w Newcastle...

Śr 16 maja, 2007 15:47

Siema! Mam przeogromna prosbe...
Zammierzam sie wybrac na kurs prawa jazdy. jestem zielony w tym temacie. Nie wiem co? gdzie? za ile? jak dludo? itd...
Czy jest ktos zorientowany i moglby mi krok po kroku opisac cala procedure?
Z gory wielkie dzieki ::aplauz
Pozdro :mrgreen:

Avatar użytkownika
Legia Warszawa
Weteran

  • Posty: 514
  • Dołączył(a): So 06 sty, 2007 16:16
  • Lokalizacja: 0-22...

Śr 16 maja, 2007 21:22

OK.

najlepiej sprawdz ten adres http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/index.htm
ja na tym bazowalem.

1. Skladasz aplikacje o provincional licence ktora po tygodniu powinna byc u ciebie.
2. Po otrzymaniu jej zaczynasz uczyc sie jezdzic.

Jesli umiesz jezdzic bo uczyles sie w polsce....zapomnij.

3. Nastepnym krokiem jest zdanie egzaminow Teoretyczngo i Praktycznego. Ja sie uczylem z ksiazki oficjalnej wydanej przez DSA z pytaniami i odpowiedziami i robilem testy na kompie. Masz opcje aby na egzaminie sluchac pytan po polsku ale jak znasz angielski to odradzam !! Mnie to jedynie irytowalo wiec zdjelem sluchawki i i tak mialem 35/35 poprawnych odpowiedzi z testu wielokrotnego wyboru. Aby zdac wystarczy 30. Druga czesc teorii to 14 dwuminutowych klipow video i naszym zadaniem jest klikniecie myszka w momencie w ktorym wystepuje zagrozenie na drodze. masz na to okreslony czas 5 sekund. Za klikniecie w pierwszej sekundzie masz 5 pkt za nieklikniecie 0 :) aby zdac wystarczy 44 na 75 pkt z tej czesci. Ja uczylem sie do tego z dvd wydanego przez DSA i mialem 69/75. Ogolnie uwazam ze teoria jest prosta o ile sie przygotujesz sumiennie. Koszt to 30 funtow.