Strona 1 z 2

Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Wt 06 wrz, 2016 19:55
przez sztos
Witam.

Chcialbym zapytac o porade odnosnie zaistnialej sytuacji-moze ktos z Was mial podobny problem.

W pazdzierniku zeszlego roku od operatora IDnetwork (Carphonewerhause)wziolem umowe na SIM only.
Byl to 30to dniowy kontrakt. W lutym tego roku zadzwonilem do nich i powiedzialem ze rezygnuje. Bez problemu pan z infolini potwierdzil zakonczenie umowy z zachowaniem 30 dni wypowiedzenia.
I tu sie zaczyna problem...
Kilka dni temu otrzymalem list ze mam im do zaplacenia 80 funtow bo jak nie to bede na czarnej liscie dluznikow.
Po natychmiastowym telefonie na customer service okazalo sie ze karta sim jest nadal aktywna a ja w maju skasowalem Direct Debit i oni nie mogli pobrac pieniedzy.
Jak w takim razie mam im udowodnic ze jednak dzwonilem w lutym aby zakonczyc umowe a wina lezy po ich stronie bo ktos tam zapomnial zrobic swoje.

Pozdrawiam

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Wt 06 wrz, 2016 20:25
przez Swistak
Gadac to juz raczej nie ma co z nimi.Trzeba by napisac "complain" list,email wyjasniajac sytuacje
i podac najlepiej dokladna date Twojego telefonu do nich.Jak to nie pomoze to napisac drugi list
ze skladasz na nich skarge do Trading Standards,jak to nie pomoze zlozyc na nich skarge do Trading Standards :) To jedna z opcji,osiem dych piechota nie chodzi.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Wt 06 wrz, 2016 20:40
przez sztos
Napisalem wczoraj skarge i czekam na jakies info. W skardze napisalem ze moga sobie sprawdzic zapis rozmowy bo wiem ze dzwonilem 15 lutego. Znajac zycie to beda sciemniac bo jak przyznaja sie do bledu to tych 8 dych nie dostana. Malo tego beda mi jeszcze musieli oddac kase za kwiecien i maj bo mi pobrali a rzekomo ostatnia platnosc powinna buc w marcu.

pozdro

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Wt 06 wrz, 2016 21:22
przez Jewelir
Firmy posuwaja sie do coraz bardziej beszczelych sposobow wyludzania pieniedzy :P
Powinienes trzymac sie postawy takiej, ze to oni nie maja dowodu na to, ze tej umowy nie przerwales. W koncu to byl kontrakt miesieczny wiec samo zamkniecie Direct Debitu jest rezygnacja z uslugi. Twojego podpisu na przedluzenie umowy tez nie maja wiec sprawa jest jasna.
Jesli pociagneli ci pieniadze to mozesz cofnac to w banku powolujac sie, ze byla to nieautoryzowana transakcja.
W skargach zawsze zadaj zwrotu nadplaty, ktora sobie pobrali oraz rekompensaty za niedogodnosci! KoniecznIe wysylaj je jako Signed For. Masz potwierdzenie, ze zlozyles zazalenie wrazie gdybys musial zalatwiac sprawe przez Trading Standards lub Ombudsman.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 07 wrz, 2016 08:03
przez Slonick
Ja wlasnie nie rozumiem tej akcji z direct debit. Oni sami zalozyli direct debit i to oni powinno go zamknac na Twoim koncie. Dzwoniles w lutym, w marcu powinna byc ostatnia platnosc, czemu widzac ze DD jest ciagle ustawiony nie dzwoniles wtedy do nich z pytaniem z jakiej racji on tam jeszcze jest. Sam fakt, ze byl swiadczy o tym, ze cos po ich stronie jest nie tak. Samodzielne wywalanie DD skutkuje wlasnie takimi sytuacjami. Czesta kontrola konta bankowego naprawde pomaga.
Co do 80 funtow, to dla nich raczej przyslowiowe grosze i bardziej moim zdaniem licza, ze wiekszosc machnie reka, zaplaci i zapomni. Jak ktos sie postawi, to w znakomitej wiekszosci przypadkow sprawa jest rozwiazywana z korzyscia dla klienta.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 07 wrz, 2016 18:16
przez Swistak
Wydaje sie,ze kolega byl tu chyba nie do konca precyzyjny.Kontrakt owszem na 30 dni/miesiac
ale automatycznie odnawiany o kolejne o ile go sie nie skasuje z miesiecznym wypowiedzeniem.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 07 wrz, 2016 19:06
przez sztos
Tak mas racje Swistak tontrakt byl automatycznie odnawiany. To norma przy umowie sim only.
A co do DD Slonik to problem polega na tym ze zadko loguje sie na swoim koncie a DD skasowalem w maju poniewaz po odczekaniu tylu dni mialem pewnosc ze jest juz niepotrzebny. W moim banku HSBC nawet po skonczeniu platnosci musisz usunac samemu dana firme(instytucje) z listy Standing Orders.
A tu masz racje Slonik ze nie sprawdzilem w swojej histori e nadal mi pobieraja pieniadze.

Dostalem odpowiedz na moje zazalenie ze ruszyla procedura dochodzeniowa wiec ciekawi mnie jak sie to skonczy...czy przyznaja sie ze ktos zaspal :-)

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 07 wrz, 2016 19:44
przez Jewelir
Swistak napisał(a):Wydaje sie,ze kolega byl tu chyba nie do konca precyzyjny.Kontrakt owszem na 30 dni/miesiac
ale automatycznie odnawiany o kolejne o ile go sie nie skasuje z miesiecznym wypowiedzeniem.

Przeciez kolega napisal, ze "skasowal" z miesiecznym wyprzedzeniem :P

Ciagniecie Direct Debitu tak dlugo, az klient na to pozwoli to typowa zagrywka firm. Kto ogarniety ten swoje odbije, a ze masa ludzi jest jaka jest to sciagaja z nich pieniadze twierdzac, ze robia to legalnie.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 07 wrz, 2016 20:50
przez Slonick
Dokladnie, prosba i refund za dodatkowe miesiace i w wiekszosci przypadkow oddaja calosc bez problemow. Zeruja tylko na takich co nie wnikaja i nie marudza.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Cz 08 wrz, 2016 19:53
przez Swistak
Bo dla wielu firm to podwojne zrodlo dochodu i jak ktos spozni sie z zaplata to kasuja jak za zboze,
pamietam parenascie lat temu to i banki dowalaly ze az milo,raz zrobilem na koncie w Barclays nieplanowany overdraft na kika pensow to automatycznie naliczyli mi £40 kary.Na szczescie to sie zmienilo.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 14 wrz, 2016 17:46
przez sztos
Od tygodnia cisza. Mowili tydzien temu ze ruszylo docodzenie w tej sprawie a tu nadal nic. Zostaje mi jednak napisac skarge do Trading Standards.
Zobaczymy jak zareaguja na taka informacje

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 14 wrz, 2016 18:24
przez Jewelir
Jesli dobrze pamietam to maja 6tygodni na rozpatrzenie Twojej skargi.

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 14 wrz, 2016 19:03
przez sztos
Moze i tak tylko jak dzwonilem po raz 1wszy w tamtym tygodniu to pani na infolni obiecala ze w ciagu 48 godzin sprawdza rejestrator rozmow. Ponadto w liscie ktory dostalem jest info ze jak nie zaplace w ciagu tygodnia od dostarczenia listu to:
"If peyment is not received within seven days from the date of this letter account will be referred to a licenced debt collection agency...." czyli wewala moje dane ma czarna liste

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Śr 14 wrz, 2016 22:55
przez Jewelir
Jesli skladasz skarge to oni musza wstrzymac swoje dzialania do momentu rozstrzygniecia sporu. Nie daj sie zastraszyc bo wlasnie na to licza. Jesli napluja Ci bezpodstawnie w hostorie kredytowa to bedziesz mogl pociagnac ich na taka sume, ze zapamietaja Cie na dlugo :P

Re: Problem z operatorem komorkowym ID

PostNapisane: Wt 20 wrz, 2016 19:33
przez sztos
Sprawa na obecna chwile wyglada tak...
Doradcy od kiklu dni zwodza mnie piszac w emailach ze sprawa zostanie rozwiazanw w ciagu 24h...i tak juz pisza od ponad tygodnia.
Instytucja Tranding Standards z tego co wyczytalem na ich stronie nie zajmuje sie przypadkami pojedynczymi , musi to byc ''pozew'' zbiorowy wiec zostal mi Citizen Advise.
Juz do nich napisalem i zobaczymy co oni na to poradza.