Strona 1 z 1

Pytanie odnośnie benefitów????????

PostNapisane: Śr 17 lut, 2010 19:02
przez peska
Mam pytanko... Mam informacje zasłyszaną, ale niesprawdzoną... Jeśli starasz się o zasiłki np: working Tax Credit lub Child Tax Credit należy wykazać , poinformować ich że w Polsce ma się oszczędności i np. dom czy mieszkanie własnościowe? Czy tracąc tutaj pracę, nie dostanie się zasiłku dla bezrobotnych , jeśli ma sie wyżej wymienione dobra materialne w Polsce? Dziękuję z góry za odpowiedzi.

PostNapisane: Śr 17 lut, 2010 19:51
przez Lina17
myślę że to pierdoły,pierwszy raz słyszę... mąż jak starał się o Working tax credit to tylko potrzebny był pejslip,a child tax przyznali nam automatycznie jak tylko zgłosiliśmy że jestem w ciąży,idz sobie do pobliskiego Revenue i tam ci na miejscu odpowiedzą na twoje pytania,jeśli nieznasz dobrze języka poproś o tłumacza polskiego,pozdrawiam

PostNapisane: Śr 17 lut, 2010 20:38
przez izolda
jesli chodzi o working tax credit to chyba znaczenia nie ma,ale wczoraj akurat rozmawialam z ludzmi,ktorzy maja w polsce mieszkanie wlasnosciowe i gdy tutaj stracili prace,to przy rejestracji w jobcentre jako bezrobotni musieli podac stan oszczednosci i czy posiadaja nieruchomosci na wlasnosc (obojetnie czy w anglii czy w polsce czy gdziekolwiek).podali ze w polsce maja mieszkanie,jobcentre potraktowalo to jako forme oszczednosci ,czy tez inwestycji no i zasilku im dla bezrobotnych im odmowiono.generalanie wiem ze jest tak,ze jezeli posiadasz oszczednosci o rownowartosci 16000 funtow i wiecej ,to na zasilek dla bezrobotnych sie nie kwalifikujesz,no a wartosc mieszkania w tym przypadku jest o wiele wieksza.podobno nie ma co takich faktow ukrywac bo i tak wyjdzie to na jaw.szczerze mowiac bylam zaskoczona tym co uslyszalam.najlepiej jednak tak jak mowi Lina17 isc do revenue i zapytac,tam informacje beda najpewniejsze
a swoja droga to mozna otrzymywac child tax credit juz w ciazy?jak to jest Lina17?moge poprosic o wiecej informacji?

PostNapisane: Śr 17 lut, 2010 21:21
przez mrufka
Hola, hola!!!

Przy aplikowaniu o WTC i CHTC jest się bardzo szczegółowo wypytywanym o oszczedności i stan majątkowy oraz o bieżące dochody, wysokość czynszu i wiele innych rzeczy. Rozmowa trwa kilkadziesiąt minut. Nie pytają wcale tylko o payslipy!!!

Nie pamiętam natomiast, czy wypytywali o to przy okazji starania się o JSA. Pewnie tak, bo jeżeli masz inwestycje w formie mieszkaniowej na terenie Unii, tzn., że bezrobotny może sam się utrzymać do momentu znalezienia następnej pracy.

Nie wiem w jakim stopniu tutejsze organy są w stanie sprawdzić stan majątkowy delikwenta w Polsce. Narazie więli się za alimenciarzy.

Jest ktoś kto wie na ten temat więcej?

PostNapisane: Cz 18 lut, 2010 11:03
przez Lina17
izolda napisał(a): mozna otrzymywac child tax credit juz w ciazy?jak to jest Lina17?moge poprosic o wiecej informacji?


Mąż otrzymuje Working tax co tydzień i jak tylko się dowiedzieliśmy że jestem w ciąży to poszedł i zgłosił w revenue,prosili go tylko aby dostarczył pismo od położnej potwierdzające ciąże no i automatycznie nam przyznali Child tax na dzidzie i child family,a jak bobas się urodził to dostarczyliśmy tylko akt urodzenia i to wszystko,pozdrawiam ::wales

PostNapisane: Cz 18 lut, 2010 12:26
przez Aniolek
mrufka napisał(a):Przy aplikowaniu o WTC i CHTC jest się bardzo szczegółowo wypytywanym o oszczedności i stan majątkowy oraz o bieżące dochody, wysokość czynszu i wiele innych rzeczy. Rozmowa trwa kilkadziesiąt minut. Nie pytają wcale tylko o payslipy!!!


Ja mam CHTC i NIGDY mnie o NIC nie pytali. Skad masz takie informacje? Nawet w aplikacji nie ma pytania o oszczednosci, czy wysokosc czynszu. Pomylilas chyba zasilki, bo o WTC czy CHTC aplikuje sie on-line, albo wysyla aplikacje poczta, wiec nie ma rozmowy. Z tego co wiem, to o CT ubiega sie przez JC i tam odbywa sie rozmowa.

Angel

PostNapisane: Cz 18 lut, 2010 12:48
przez Lina17
Aniolek napisał(a):
mrufka napisał(a):Przy aplikowaniu o WTC i CHTC jest się bardzo szczegółowo wypytywanym o oszczedności i stan majątkowy oraz o bieżące dochody, wysokość czynszu i wiele innych rzeczy. Rozmowa trwa kilkadziesiąt minut. Nie pytają wcale tylko o payslipy!!!


Ja mam CHTC i NIGDY mnie o NIC nie pytali. Skad masz takie informacje? Nawet w aplikacji nie ma pytania o oszczednosci, czy wysokosc czynszu. Pomylilas chyba zasilki, bo o WTC czy CHTC aplikuje sie on-line, albo wysyla aplikacje poczta, wiec nie ma rozmowy. Z tego co wiem, to o CT ubiega sie przez JC i tam odbywa sie rozmowa.

Angel


dokładnie,my również żadnej rozmowy niemieliśmy jeśli chodzi o Working tax i Child tax

PostNapisane: Cz 18 lut, 2010 13:13
przez Antypatriota
http://www.hmrc.gov.uk/forms/tc600-notes.pdf

tutaj macie aplikacje na benefity z dokladnym opisem z HMRC

PostNapisane: Cz 18 lut, 2010 14:25
przez peska
Dzięki serdeczne za rozwianie moich wątpliwości... pozdrowionka serdeczne

PostNapisane: So 12 mar, 2011 08:13
przez maria
teraz o wszystkie nowe zasilki wniosek uzupelnia sie przez telefon. I pytaja o wszelkiego rodzaju oszczednisci jakie sie tu posida lub w Polsce. Wcale tak latwo nie jest tutaj otrzymac zasilek. najpierw trzeba troche poczytac na temat zasilkow o jakie sie sklada wniosek, poniewaz tutaj za ignorancje sie placi. Np o employment and support allowance mozna skladac wniosek w oparciu o dochod lub skladki. mozna poprosic o sprawdzenie ktory przysluguje. urzednik np moze powiedziec ze nie przysluguje pani/panu w oparciu o dochod ale moze pani/pan dalej kontunuowac z wnioskiem w oparciu o dochod, wybor nalezy do panstwa, tu nie jest tak jak w Polsce ze pozwalaja uzupelniac tylko to co przysluguje. jesli osoba powie ze chce kontynuowac w oparciu o dochod a nie powie ze chce w oparciu o skladki, wtedy za jakis czas przysla jej odp negatywna i bedzie jeszcze raz musiala skladac w oparciu o skladki. Tutaj za ignorancje sie placi. Prosze sobie tez kopiowac wszystkie wyslane orginaly i wysylac za potwierdzeniem odbioru. Pozniej to nie jest wina urzednika ze papiery zaginely, to panstwo musza sie martwic co dalej. prosze sobie tez poczytac jakie dokumenty powinni panstwu przyslac do uzupelnienia bo nieraz sie zdarza, ze sie zagubia na poczcie. Wiec lepiej samemu zazwonic i zapytac sie czy wyslali ten dokument. Np jesli staracie sie o jobseekers al. powinni wam przyslac residence form do uzupelnienia na temat waszego pobytu tutaj, jesli skladacie o ESA powinni wam przyslac kwestionariusz, jesli skladacie o apelacje po jakims czasie powinni wam wyslac enquiry note. Cokolwiek nie uzupelnicie i nie wyslecie lub nie stawicie siena umowione spotkanie lub podpis w urzedzie moga zamknac wasza sprawe albo bedziecie dlugo czekac na przetworzenie wniosku.

PostNapisane: So 12 mar, 2011 08:35
przez maria
jesli skladacie wniosek o np jobseekers allowance (dla osob poszukujacych prace) mozecie rownolegle skladac wniosek o housing benefit jesli placicie czynsz i jesli placicie rachunek za council tax, mozecie tez skladac o council tax benefit. Wtedy sie pytaja o rodzaj nieruchomosci w jakiej mieszkacie,ile osob tam mieszka, ile czynszu placicie, od kogo wynajmujecie, adres i telefon do tej osoby lub agencji. przy skladaniu wniosku o jobseekers allowance potrzebujecie im podac wasz adres i nr telefonu, czy przebywacie tu legalnie, dane poprzedniego pracodawcy, jego adres i telefon, okregowy nr podatkowy ktory znajdziecie na P45 (office number/ reference number) nr pracowniczy ktory znajdziecie na payslipie (PAYE or employee nr), kiedy zaczeliscie prace, kiedy pracowaliscie ostatni dzien, ile godzin w tygodniu i ile dni, czemu juz tam nie pracujecie, jakie zasilki otrzymujecie, o jakie skladaliscie wniosek i czekacie na odp, o jakie zasilki skladaliscie wniosek w przeszlosci, wszystke informacje na temat oszczednosci i wysokosc oszczednosci i dane konta bankowego. Jesli skladacie o employement and supportallowance (w przypadku choroby lub niepelnosprawnosci) musicie podac daty zwolnien lekarskich (sick notes), kto je wystawil, adres i telefon przychodni, nazwa waszej choroby jaka widnieje na zwolnieniu lekarskich, dane na temat zatrudnienia, kiedy ostatnio pracowaliscie, zasilkow chorobowych wyplacanych przez pracodawce, innych oszczednosci itd. Lepiej sie przygotowac.

PostNapisane: Wt 29 mar, 2011 19:25
przez justysia40
mam pytanie,czy otrzymujac council tax benefit mozna starac sie tez o housing benefit.?czy jedno nie wyklucza drugiego i czy ma wplyw na wysokosc obu benefitow?pozdrawiam.

PostNapisane: So 02 kwi, 2011 11:16
przez klocek
mam i jeden benefit i drugi od miesiaca i mozna sie starac o dwa