OK bez paniki, juz wszystko wyjasniam
Rozliczenie czyli Self Assessment sklada sie do konca stycznia 2007 za rok podatkowy, ktrory sie skonczyl w kwietniu 2006.
Nie wszyscy musza skladac Self Assessment. Jesli ktos pracuje tylko i wylacznie w systemie PAYE (czyli na payslipie widnieja potracenia na podatek dochodowy, dokonywane przez pracodawce), Self Assessment musi skladac tylko, jesli placi podatek dochodowy w tzw. higher rate czyli lapie sie w prog 40% podatku. Jesli nie lapie sie gorny prog i nie ma innych dochodow poza dochodami z zatrudnienia, to nie musi skladac Self Assessment.
Trzeba tez skladac Self Assessment jesli oprocz dochodow w systemie PAYE mamy inne dodatkowe dochody, ktore podlegaja podatkowi Income Tax i/lub Capital Gains Tax. Przyklady: dochody zagraniczne, dochody z wynajmu, itd - jest sporo roznych przypadkow, wiec jak ktos ma dodatkowe dochody poza dochodami z zatrudnienia to radze sie poradzic Inland Revenue.
Self Assessment trzeba skladac, jak sie jest samozatrudnionym.
Self Assessment trzeba tez skladac, jesli z jakis powodow Inland Revenue nam go przyslalo lub poprosilo o jego wypelnienie (nawet jak sie nie jest samozatrudnionym i nie ma sie dodatkowych dochodow).