Strona 1 z 1

Prośba o pomoc

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 18:36
przez Vodun
Witam,
Pewnie takich pytan było wiele, które chce zadać, ale szukam na forum i nie mam 100% odpowiedzi.
Otóż chciałbym sie dowiedziec takiej rzeczy. Pracowałem od początku roku w Sunderlandzie, teraz musiałem wyjechać gdyż zmieniam swój stan cywilny:). Gdy wróce nie będę już sam tylko z żoną. Mam takie pytanie czy musze gdzieś zgłaszać, że już nie pracuje ( przerwa będzie wynosc gdzieś 2 miesiace). Czy jak podejme nowa prace tez musze zglaszać. Nie pobieram rzadnych benefitow itd. Kolejne moje pytanie czy moge się właśnie starać o jakiś benefit będąc w angli w żonaty (bede z zona polka) Oboje mamy po 22 lata. Acha nie mam WRS tylko NIN.. Ogólnie chcialbym wiedzieć o cco moge się starać będac mloda osoba ale w stalym zwiazku. Dziekuje pozdrawiam.

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 20:09
przez Rych
Nie musisz nic zglaszac. (po powrocie teraz)

Jezeli chodzi o WRS, to po powrocie z Polski musisz zglaszac kazada nowa prace do Home Office. Obowiazek ten mija po nieprzerwanej pracy przez conajmiej 12 miesiecy (maksymalnie mozesz miec 30 dni bez pracy w tym czasie). Okres ciaglej pracy nie musi byc w 1 firmie. Gdbys wyjechal znowu np. po 6 miesiacach na 2 miesiace do Polski, to po powrocie zliczanie nieprzewanego czasu niestety zacznie sie od poczatku. A gdy w koncu przepracujesz te 12 miesiecy to potem masz juz swiety spokoj na zawsze.

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 20:39
przez natalkam24
Nie jestem pewna (moze ktos to potwierdzi lub zaprzeczy) ale nie mozesz liczyc na working tax credit, poniewaz przysluguje on po ukoczeniu 25 roku zycia. Natomiast mozecie postarac sie o Housig i Counsil Benefits.

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 20:41
przez Vodun
A mozesz mi powiedziec czy moge sie starac o jakis benefit. Nie majac jeszcze tego pelnego 12 miesiecznego probnego czasu. oraz ukonczonych 22 lat. Tak samo ja jak i juz malzonka. Dzieki. Oraz mam takie pytanie czy o benefity mozna sie staracc dopiero majac WRS czy sam NIN wstarczy

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 22:36
przez Elf
Bez Home Officu jestes nielegalnie zatrudnionym i nic Ci nie przysluguje.Natomiast Benefity przysluguja po ukonczeniu 25 roku zycia z wyjatkiem:Housing Benefit oraz Council Tax Benefit.Nin-to nic innego,jak polski NIP.
Zycze Ci powodzenia na nowej drodze zycia(wygnanca) :cheer:

PostNapisane: Śr 08 sie, 2007 23:20
przez Vodun
Dziekuje bardzo. :) I za odpowiedz i za zyczonka. :) :D

[ Dodano: Czw 09 Sie, 2007 00:53 ]
acha jeszcze jedno. Jezeli chodzi o Hausing i Cuncil. To jedynymi wymogami jest posiadanie WRS oraz niskie dochody. Poprostu mowie im ile zarabiam ile place za mieszkanie i dostaje sie jakies dofinansowanie. A jak jest wprzypadku wynajmu domu/mieszknaia nie przez agencje tylko np. osobe prywatna. Lub w innych przypadkach gdzie placimy tylko za wynajm a reszta nas nie interesuje(prad, woda,itd), i nie placimy tax scansil ( nie wiem czy to dobrze napisalem)

PostNapisane: Cz 09 sie, 2007 08:50
przez WROZKA
Z tego co pamietam to do dodatku mieszkaniowego chyba nie potrzebujesz WRS gdyz wypisujac aplikacje nie ma zadnego pytania czy posiadasz home office.Jezeli sie myle prosze o poprawienie.A tak wogole dobra rada dla ciebie wysylaj szybko papiery do home officu bo w razie klopotow (ktorych oczywiscie ci nie zycze)zostajesz tutaj bez pomocy.

PostNapisane: Pt 10 sie, 2007 16:33
przez tiger_uk
Jak bedziesz skladal dokumenty o Housing Benefit oraz Council Tax Benefit to Twoj Lanlord musi potwierdzic wszystkie Twoje dane i dodatkowo przychodzi osoba z councilu i ocenia stan mieszkania ktore wynajmujecie.
Powodzenia :)

PostNapisane: Pt 10 sie, 2007 20:36
przez Vodun
Dziekuje

PostNapisane: So 08 wrz, 2007 13:21
przez sweetbaby31
Jezeli chodzi o Housing Benefit i Council Tax to w naszej sytuacji wszystko na poczatku wszystko wygladalo prosto. Mieszkamy w Newcastle 8 miesiecy razem z dwójka dzieci(wynajmujemy mieszkanie)i postanowilismy starac sie o dofinansowanie na mieszkanie.Wniosek zlozylismy w kwietniu 2007 w Civic Centre. Obecnie tylko mój partner pracuje, na szczescie jest zarejestrowany w Home Office(rok czasu). Problemy zaczely sie w trakcie rozpatrywania naszego wniosku. Najpierw przy okazji skladania wniosku trzeba bylo dostarczyc oryginaly wyciagów z konta z ostatnich dwoch miesiecy, potem payslipy, nastepnie zaswiadczenie z zakladu pracy o wysokosci zarobków z ostatnich 5-ciu tygodni, po czym niespodziewanie po dwoch miesiacach wyslano do nas pismo z prosba o dostarczenie oryginalów dokumentow z Home Office!!!Jedym slowem w dniu dzisiejszym (08 wrzesnia) w dalszym ciagu nie mamy decyzji o ilosci przyznanego nam dofinansowania na mieszkanie.Co jakis czas otrzymujemy jakies pisma przypominajace nam o platnosciach za Council Tax(dostalismy tez czeki do Consil taxu) Zastanawiamy sie,czy wszyscy borykaja sie z taka biurokracjá,jezeli chodzi o dofinansowanie na mieszkanie??? Czy w momencie przyznania dofinansowania otrzymamy jakas decyzje z szczególowym wyliczeniem miesiecznych kwot?Piszcie do nas!Pozdro