Strona 2 z 2

PostNapisane: So 24 mar, 2007 11:13
przez Elf
Zgadza sie wszystkie firmy zatrudniajace kierowcow wymagaja brytyjskich prawo jazd.Brytowie nie lubia udziwien;wola proste rozwiazania,czyli prawko wraz z karta punktow karnych.
Prywatnie mozna sobie jezdzic do woli na polskim prawku.
Wymiana to jedyne £38 oraz zdjecia;nie ma co sobie komplikowac zycia,kiedy nie trzeba tego czynic,aby zdobyc prace.
Lepiej w tym wypadku poswiecic wiecej czasu na przekonanie pracodawcy o swoich kwalifikacjach :wink: niz o jakichs udziwnieniach poddajacych w watpliwosc nasza uczciwosc :wink:
::wales

PostNapisane: So 24 mar, 2007 12:16
przez arek
Bikermario - u mnie w firmie transportu publicznego (autobusowej) w szczytowym okresie pracowalo 135 polskich kierowcow i ZADEN nie mial PELNEGO brytyjskiego prawa jazdy. Wystarczajacym dokumentem byla papierowa czesc do prawa jazdy ktora WSZYSCY wyrabiali na podstawie formularza D9 - w czesci z wyjasnieniami pisze o rejestracji na papierowa czesc w punkcie B (o kierowcach autobusow), oraz w punkcie C (o kierowcach autobusow i ciezarowek)
Wiem o tym bardzo dobrze bo ja sie tym tu u nas zajmuje. Oczywiscie jesli chce ktos od razu wyrobic sobie pelne brytyjskie prawo jazdy to nie robimy mu problemu ale nie ma takiego wymogu.
Dodatkowo wystarczy spojzec na nazwe tego formularza (D9) - Application for a GB counterpart licence (aplikacja na brytyjska czesc do prawa jazdy). to cyba powinno wyjasnic juz duzo.
Tutaj link do sciagniecia sobie tego formularza z sieci:
http://www.dvla.gov.uk/media/pdf/forms/d9.pdf

Elf - patrz wyrzej - jak widac nie wszystkie firmy tego wymagaja, a przynajmniej jesli chodzi o kierowcow autobusow, (w chwili obecnej jest na to ponad 100 zywych, chodzacych dowodow pracujacych u nas od prawie dwu lat :wink: )

PostNapisane: So 24 mar, 2007 22:41
przez Elf
Zgadza sie i sam osobisie wielu z nich znam,ale wielu innych(niz autobusy)pracodawcow nie lubi "udziwnien",bo dla Brytow to co odbiega od normy to podejrzane i o tym powinienes sie juz dawno przekonac.
Kierowcow na autobusy trudno znalezc wsrod "najaranych trawka"Brytow,a i pieniadze nie sa dla "nich"wcale takie atarkcyjne :wink:
"Nasi"sa zadowoleni i im sie nie dziwie,gdyz "my" inaczej rozumujemy,a poza tym nie jestesmy wcale "u siebie"i nas od nich bardzo rozni.
Mysle,ze chcac pozbyc sie wszelkich problemow z szybkim podjeciem pracy powinno sie wyrobic brytyjskie prawko.
Pozdro dla kiero 8)

PostNapisane: N 25 mar, 2007 23:13
przez bikemario
spoko Arek,nie bede sie z toba sprzeczal,dlatego jeszcze raz zapytałem zeby sie upewnic.Skoro masz doswiadczenie to wiesz co mowisz. Ja skromny zoltodziób narazie kieruje sie poszlakami. Wychodzi na to ze informator który od nich dostałem jest okrojony i nie dokonca czytelny. W takim razie najpierw sproboje z D9, a jak mi tego nie uznają to wymienie prawko na brytyjskie.Narazie mi sie nie spieszy bo wolalbym najpierw pojezdzic osobowym zeby przyzwyczaic sie do ruchu lewostronnego a dopiero siadac na "lory" :wink:
Ale co do pracy na ciezarowkach to jest tak jak potwierdza Elf- zdecydowana wiekszosc wymaga brytyjskiego. Na autobusach moze byc inaczej.
arku jesli nie bedzie to dla ciebie problem to wyslij mi na skrzynke namiary do ciebie zebym czasami mogl szybciej cos z toba skonsultowac.NIe bede cie dreczyc :wink:
Dzieki za wyrozumialosc i pozdrawiam