Strona 1 z 2

autogaz pytanie

PostNapisane: Pt 05 wrz, 2008 08:09
przez mrofka
witam, mam pytanie , ile kosztuje założenie autogazu w samochodzie w Anglii? gdzie zakładają coś takiego

PostNapisane: Pt 05 wrz, 2008 10:45
przez Gotwin
Wszystko zależy do jakiego auta. Do mojego audi 1,8 T policzyli sobie 1800 funi (za BRC sequent), bardziej mi się opłaciło pojechać do polski na wakacje i tam założyć za 2700 złotówek identyczną instalacje.
Istotną kwestią jest nie tyle cena ale zaufanie do angielskich fachowców. Wiem że często zdarzają się problemy z tym co oni wymodzą. Praktyka czyni mistrza a wiadomo że w Polsce przerabianie na gaz jest prawie że masowe- w anglii niestety jeszcze raczkuje.
Nie pamiętam jakie firmy sprawdzałem w celu wyceny ale polecem google do poszukiwań. Jak znajdziesz stone firmy oferującej usługę to będziesz musiał uzupełnić formularz z informacjami o swoim aucie, po jakimś czasie powinni odpisać. Powodzenia.

PostNapisane: Pt 05 wrz, 2008 22:18
przez mrofka
a jak założymy gaz w polsce, czy musimy zgłaszać to ubezpieczycielowi i czy trzeba dopisywać coś do dokumentów. Czy może wystarczy polska homologacja?

PostNapisane: So 06 wrz, 2008 10:23
przez Gotwin
musisz powiadomić DVLA wysyłając do nich dokumenty z informacją że masz gaz założony (zwrócą ci dokumenty że auto jest zasilane gazem), ubzpieczyciel też musi zostać poinformowany jako że zwiększa ci się wartość samochodu (oczywiście podniosą ci ubezpieczenie). Tak dla informacj na przeglądach MOT nie zwracają uwagi na instalcje, ważne żeby można było przetestować dawkę CO2 na benzynie, reszta ich nie obchodzi.

PostNapisane: So 06 wrz, 2008 16:31
przez pereq
Gotwin a jaką masz końcówkę wlewu? Włoską czy holenderską? Też chciałem przerobić auto w PL ale nie mogłem znaleźć zakładu, który montuje holenderskie instalacje lub podejmuje się przeróbki wlewu żeby można było bezpośrednio tankować na stacjach w UK, bez używania redukcji. Miałem kiedyś Megane na polskich numerach i przez rok tankowałem używając wkręcanego reduktora, nie chce już tego robic, dość kłopotliwe. Poza tym na wielu stacjach jest to zabronione. Dodatkowo w przypadku sprzedaży auta włoska instalacja jest trochę nie "UK spec".

PostNapisane: So 06 wrz, 2008 19:47
przez mrofka
zastanawiam sie nad kupnem hondy accord coupe, i wcześniej chcialam sie zorientować jak to moze wyglądać

PostNapisane: N 07 wrz, 2008 09:09
przez Gotwin
Ja kupiłem końcówkę uniwersalną w polsce na allegro (niemiecka, holenderska i poska w jednym za 40 zł) cały czas jej używam. Pierwotnie (zanim założyłem instalacje) miałem zamiar jechać do zakładu w anglii w celu przeróbki na "angielski styl" ale jako że końcówka sprawuje się ok i nie jest to dla mnie kłopot, nie spotkałem się również z problemami na stacjach (robie 80 mil dziennie) i postanowłem że to zostawie.
BRC - nie jest włoskie - anglicy właśnie to chcieli mi zakładać- także wiedzą gdzie dzwoni...

Dowiedz się jaki silnik jest w hondzie wyślij zapytanie do firm w anglii i w polsce i bedziesz wszystko wiedział. Ale honda będzie drogo - pewne to samo co umnie (BRC 3 generacj - sequent).

PostNapisane: Wt 09 wrz, 2008 09:27
przez mrofka
a orientujesz sie może co z ubezpieczeniem, doszły mnie suchy ze od stycznia samochody 2.0 do góry beda miały 2 razy droższe ubezpieczenie i tax a to wszytsko niby po to zeby, ludzie juz nie kupowali takich aut bo pojawiają sie problemy z ropą

PostNapisane: Wt 09 wrz, 2008 12:46
przez Gotwin
Mówiło się ostatnio głośno o podniesieniu tax-u (dla aut wyprodukowanych po 2001 roku) ale z tego co wiem pomysł chyba nie wypalił (zbyt kontrowersyjny, przynajmniej w przedstawionej postaci ), temat był zdaje się na forum. O podwyżce ubezpieczenia nic nie słyszałem i szczerze powiem że nie sądze aby coś z tego wypaliło - ubezpieczenie i tak już jest dość wysokie - szczególnie właśnie w przypadku aut mocniejszych.
A tak na własne mówiąc, jesli litraż miałby być wyznacznikiem (i tu wspomniane 2L) to ja się nie martiwie- ... mam 1,8T ::wales

PostNapisane: Wt 09 wrz, 2008 19:49
przez bull3t4u
Nie rozumiem po co przerabiacie auta z sinikiem 1.8 na gaz :?: Przeciez to i tak malo pali a zanim sie zwroci tez troche minie ;)

PostNapisane: Wt 09 wrz, 2008 22:05
przez mrofka
honda accord coupe ma silnik 2.0 lub 3.0 a wiec pali całkiem sporo:)

PostNapisane: Śr 10 wrz, 2008 07:25
przez Gotwin
W moim przypadku nie tyle jest ważne ile palli ale ile mil robie. Ja przerobiłem Audi w marcu i już zdążyła mi się zwrócić. Ja dużo podróżuje, jak wspomniałem już wcześniej, dziennie 80 mil, w rachunku miesięcznym oszczędzam 100 funi w stosunku do stanu poprzedniego.

PostNapisane: Śr 10 wrz, 2008 22:10
przez mrofka
kolego z Kamienniej, a wiesz że jesteśmy sąsiadami;) ja jestem z Jeleniej Góry, ale to tam poza marginesem:P

PostNapisane: Cz 11 wrz, 2008 08:04
przez Gotwin
no to witam Ziomka :-). Jeśli planujesz przeróbkę w Polsce - polecem firmę w Świdnicy. Przerabiałem u nich 3 samochody, 2 jeszcze w Polsce i teraz Audi, żadnych problemów - Pełen profesjonalizm.

PostNapisane: Cz 11 wrz, 2008 09:48
przez mrofka
musze sprzedac w polsce autko, i wtedy bede mysleś co i za ile kupić tutaj, ale tec accord coupe za mną chodzi:D