Co do ślubów, Aniu: musisz wybrać się do Civic Centre przy Haymarket (jeżeli mieszkasz w rejonie Newcastle, jeżeli w obrębie Tyneside lub innym - do właściwego dla tych rejonów urzędu), umówić spotkanie z urzędnikiem w celu rejestracji (na termin minimum 14 dni roboczych przed datą ślubu, my zdążyliśmy w ostatniej chwili). Na spotkanie zabierasz - Ty i przyszły małżonek - paszporty i dokument potwierdzający adres (nie jestem pewna, czy to wszystko, ale listę wszystkich potrzebnych dokumentów dostaniesz od babki, która umawia Ci spotkanie). Na spotkaniu musicie nawzajem podać i potwierdzić swoje dane (każdy wchodzi osobno), urzędniczka robi ksero dokumentów. Dostaniesz na tym spotkaniu folder zawierający tekst przysięgi małżeńskiej, informacje odnośnie kwiatów, zdjęć, świadków, muzyki etc. Opłaty w lipcu zeszłego roku były następujące: tzw. "notice of marriage" (czyli przygotowanie papierów, itd) - 30 funtów od każdej osoby, czyli w sumie 60 (płatne na spotkaniu powyżej); sama ceremonia plus certyfikat małżeństwa - 37,50 (płatne tuż przed samą ceremonią). Urzędniczka umówi się z Wami na 15 minut przed wyznaczoną godziną ceremonii, żeby potwierdzić, że Wy to Wy (każde z Was będzie musiało podać jej imię i zawód ojca i sprawdzić poprawność papierów).
Ceremonia trwa max 15 minut - kilka słów od urzędniczki, przysięga, wymiana obrączek i podpisanie papierów. Musicie uczulić gości/fotografa/kamerzystę, że nie można robić zdjęć podczas podpisywania przez Was aktu małżeństwa. Po podpisaniu urzędniczka przygotuje Wam księgę przy głównym stole, gdzie będziecie mogli poudawać, że podpisujecie - w celach fotograficznych